O odpuszczaniu i świadomym wyborze – empatia dla siebie (konflikt wewnętrzny)

Czasem życia jest aż za dużo. Długa lista rzeczy do zrobienia (w głowie determinacja i koncentracja na celach) i ciągle wpadają nowe - niespodziewane, niepalnowane, irytujące, dezorganizujące, wymagające uwagi, przestojów,…

Czytaj dalej O odpuszczaniu i świadomym wyborze – empatia dla siebie (konflikt wewnętrzny)

Konflikt jako szansa (2/2)

Część (1/2) – konflikt jako problem

Poniżej dowiesz się:

  • Co wnosi konflikt do organizacji?
  • Jak pracować z konfliktem?
  • Narzędzia pracy z konfliktem?

Konflikt kojarzy się z kłótnią, lękiem, trudnościami… Nic dziwnego, to moment, kiedy tracimy grunt pod nogami, bo nasze pomysły (często myslimy, że my) nie są akceptowane. A może rozumiane?

Jeśli zajrzymy głębiej, okaże się, że każda strona konfliktu niesie ze sobą coś ważnego, o co chce zadbać. Biorąc pod uwagę wszystkie te „ważności” nie tylko budujemy zaangażonany zespół czy społeczność, którego każdy uczestnik wnosi wartość. Otwierają się wrota do czerpania z mądrości wielu, zamiast jednostki/grupki na szczycie.

(więcej…)

Czytaj dalej Konflikt jako szansa (2/2)

Konflikt jako problem (1/2)

W poniższym artykule opisałam:

  • Strategie radzenia sobie z konfliktem (widzianym jako problem)
  • Co organizacja traci uciekając od konfliktu?
  • Jak nieprzepracowany konflikt wpływa na zachowania ludzi?
  • Co jest trudnego w pracy z konfliktem (dlaczego to odsuwamy)?

Jakiś czas temu przyglądałam się mojemu znajomemu – Mateuszowi, który doświadczał konfliktu w zespole. Jego bardzo dobry współpracownik odszedł, więc zatrudniono Kacpra. Ich relacja od początku była trudna. Mateusz przywykł do łatwości, lekkości we współpracy, a nade wszystko autonomii i wzajemnego szacunku. Kacper, przywiązany do hierarchii, na wyższym stanowisku niż Mateusz-doradca, szukał akceptacji zwierzchników, szacunku, uznania, rozwoju. Chciał zmian, działania z rozmachem. Konflikt strategii i stylów komunikacji. To, co się dalej działo, jest chlebem powszednim w wielu firmach…

(więcej…)

Czytaj dalej Konflikt jako problem (1/2)

Relacje b2b, usługi profesjonalne. Jak tu doszłam?

Słucham, rozmawiam, mówię.

Zajmuję się relacjami w biznesie. Poprzez rozmowę pomagam stronom / grupom dojść do sedna trudności i znaleźć strategię na poradzenie sobie z nimi. Korzystam z wiedzy z pogranicza nauki i praktyki. Z perspektywy badacza rynku, z dziesiątkami godzin szkoleń i treningu w dialogu i mediowaniu, z doświadczeniem zbieranym w organizacjach, gdzie relacje b2b, usługi profesjonalne są materią podstawową, a także z własnymi badaniami o procesie kończenia relacji w biznesie, dużo widzę, słyszę w rozmowach i jeszcze chętniej wspieram, poprzez konsultacje, warsztaty, szkolenia. A jak tu doszłam?

(więcej…)

Czytaj dalej Relacje b2b, usługi profesjonalne. Jak tu doszłam?

Trudne prośby w relacjach biznesowych

Ludzie mówią tylko “proszę” i  “dziękuję”

…powiedział Marshall Rosenberg, twórca Porozumienia Bez Przemocy (NonViolent Communication):

I każde proszę i dziękuję ma jakieś “pozytywy” i “negatywy”. Można powiedzieć, że zawsze szklanka jest do połowy pełna i w połowie pusta.

(więcej…)

Czytaj dalej Trudne prośby w relacjach biznesowych