Nazywam się
dr Ewa Hajduk-Kasprowicz. Mediuję, facylituję dialog, wspieram w rozwoju osobistym, badam i szkolę. Stworzyłam karty do „Jak się dogadać?”
Lubię pracować z ludźmi w relacjach w zarówno w biznesie jak i w życiu.
Pomagam się dogadać ze sobą i z innymi.
Fascynują mnie relacje międzyludzkie. Naukowo i praktycznie. W 2013 r. obroniłam doktorat o kończeniu relacji w biznesie w usługach profesjonalnych. W praktyce badałam relacje biznesowe w ramach mojej pracy w organizacjach takich, jak Ośrodek Dialogu i Analiz THINKTANK (wydawca Magazynu THINKTANK) – gdzie byłam kierownikiem działu badań, ICAN Research , wydawcą czasopisma Havard Business Review Polska) – gdzie byłam kierownik projektów badawczych. Naturalnie, by móc wcielać w życie swoją unikatową wiedzę o momentach krytycznych w relacjach, uzupełniłam kompetencje o mediacje i facylitację dialogu.
Dziś przede wszystkim wspieram ludzi w dogadywaniu się ze sobą.
Wspieram ludzi w konflikcie.
Pracuję indywidualnie z ludźmi w ramach konsultacji empatycznych – wspierając ich w konflikcie, którego doświadczają. Są to konflikty zarówno wewnętrzne, jak i te w relacyjne – w życiu i w pracy.
Wspieram ludzi w nawiązaniu kontaktu z tym, co tak naprawdę jest dla nich ważne w sytuacji, której doświadczają, jakie działania chcą i mogą teraz podjąć, by działać w zgodzie ze sobą.
To samo przyświeca mi w pracy z diadami i grupami.
Sposób rozmowy dopasowuję do sytuacji i ludzi, tak, by był najbardziej efektywny i wspierający.
Mediuję w duchu NVC (Porozumienie Bez Przemocy). Intensywny kurs mediacji, obejmujący ponad 70 h warsztatu i ponad 70 h treningu ukończyłam we wrześniu 2019 r. w Akademii NVC. Odbyłam też szkolenie z mediacji sądowych, w planach specjalizacja w mediacjach gospodarczych.
Moderuję Uzgodnienia Systemowe. Tej metody grupowego podejmowania decyzji uczyłam się podczas dwudniowego warsztatu (październik 2020) z Adelheid Schmidt. Od tego czasu wielokrotnie pracowałam z nią w NGO, w której działam, wykorzystuję ją w życiu rodzinnym i w swojej współpracy z innymi. Więcej o metodzie u źródła.
Facylituję dialog społeczny
i dialog konfliktu. 5-dniowe szkolenie podstawowe (maj 2019) i 5-dniowe szkolenie zaawansowane (październik 2019) ukończyłam w ramach programu „Wyłącz ego. Zrozum drugiego” pod okiem trenerek norweskiego Nansen Center, działającego na całym świecie.
Czerpię z kręgów naprawczych, które zgłębiałam z Dominic’kiem Barterem – ich twórcą, na 5-dniowym warsztacie (w lutym 2020 r.). W planach szkolenie.
Dzielę się wiedzą
Więcej o szkoleniach/ warsztatach, które prowadzę, znajdziesz tu.
Dowiedz się też więcej o kartach „Jak się dogadać?”
Zdarzyło mi się też opowiadać na TEDxLublin o kończeniu relacji w biznesie.
(Współ)Autorka
Poniżej lista publikacji, których jestem (współ)autorką:
W ostatnich miesiącach sporo publikuję w ramach współpracy zespołu Efektywna Komunikacja. Live’y można obejrzeć również na moim profilu na FB.
- Karty „Jak się dogadać?” 44 karty wraz z instrukcją
- Komentarz ekspercki w raporcie „Proces zakupowy w B2B”. Raport do pobrania tutaj.
- Hajduk Kasprowicz E., Nieżurawski L., (2015) Relationship Ending in the Concept of Customer Relationship Management, Olsztyn Economic Journal , 10 /2 (2015) s. 103-113
- Hajduk-Kasprowicz E., Zacłona R., (2015) Zmierzyć najtrudniej mierzalne. Dobre praktyki pomiaru kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach, PARP, Warszawa
- Hajduk-Kasprowicz E., Chelmer Sz. (2014) Nowe oblicza mobilności, Harvard Business Review Polska, listopad 2014, s. S1-S4
- Hajduk-Kasprowicz E. (2013) Wykorzystanie pomiaru satysfakcji klienta w procesie innowacyjnym przedsiębiorstwa handlowego DÉCATHLON w Auxerre, Wyd: Texter, jako część serii Laureaci Konkursu Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku – OFBOR
- Hajduk E., Karaś, D., Szostek, D. (2010) Kryzys gospodarczy – jak było i jak będzie, Pieniądze i Więź 3/2010
- Hajduk E., Karaś, D., Szostek, D., (2008), Badania marketingowe w praktyce firm i badaczy, Marketing i Rynek 9/2008
- Genatowski M., Hajduk E., Kijko P., Koszewski A., Mieńszykowa L., Nogal P., Sklinsmont W. (2007) Efekt współdziałania jako kryterium tworzenia zespołów zadaniowych – wyniki badań, w: Nowoczesne koncepcje zarządzania – wyniki badań z serii, pod red. E. Tabaszewskiej, Wrocław (materiały konferencyjne z serii Debiuty Studenckie)
- Hajduk E., Kolczyńska N., Nogal P. (2006) Jak zwiększyć efektywność samokształcenia, w: XXXV Międzynarodowe seminarium kół naukowych, Wyd. UWM, Olsztyn
- Hajduk E., Kijko P., Kolczyńska N., Nogal P. (2006) „Synergia procesu a efektywność samokształcenia” na płycie CD Ogólnopolska Konferencja Naukowa. Informacja w społeczeństwie XXI wieku” (materiały konferencyjne)