Zajmuję się relacjami w biznesie. Poprzez rozmowę pomagam stronom / grupom dojść do sedna trudności i znaleźć strategię na poradzenie sobie z nimi. Korzystam z wiedzy z pogranicza nauki i praktyki. Z perspektywy badacza rynku, z dziesiątkami godzin szkoleń i treningu w dialogu i mediowaniu, z doświadczeniem zbieranym w organizacjach, gdzie relacje b2b, usługi profesjonalne są materią podstawową, a także z własnymi badaniami o procesie kończenia relacji w biznesie, dużo widzę, słyszę w rozmowach i jeszcze chętniej wspieram, poprzez konsultacje, warsztaty, szkolenia. A jak tu doszłam?
FASCYNACJE: Tematyka relacji biznesowych interesowała mnie odkąd pierwszy raz się z nimi zetknęłam w agencji badań rynku. Obserwowałam i uczyłam się specyfiki relacji B2B, niepisanych zasad profesjonalizmu we współpracy.
NAGŁY PROBLEM: W pewnym momencie, dość niespodziewanie relacja z jednym z głównych naszych klientów zerwała się. Brak jasnych przyczyn, nagłość i definitywność końca tej współpracy była mocno zastanawiająca. Jednak jej konsekwencje dla zespołu były dość znaczące.
DZIAŁANIE: Sytuacja była bardzo niejasna. Zaczęłam szukać naukowej wiedzy o kończeniu relacji B2B. Publikacji w temacie było jak na lekarstwo, w miażdżącej przewadze zagranicznych. Postanowiłam temat pogłębić we własnych badaniach. Zmieniłam temat pracy doktorskiej by wyjaśnić kończenie relacji biznesowych w usługach profesjonalnych.
EFEKT: Mimo licznych przeciwności praca powstała i została obroniona. Kawał wiedzy! Opowiedziałam o kończeniu relacji wielu ludziom, w tym na #TEDxLublin2019. Od tego momentu propaguję szerokie i „zarządzalne” spojrzenie na prowadzenie relacji. Wspieram strony w „dogadywaniu się”, a jeśli koniec jest nieuchronny, pomagam „zebezpieczyć” więzi, by zwiększyć szansę odnowy współpracy w przyszłości.
Poszłam też dalej, zostałam certyfikowaną mediatorką i facylitatorką,dzięki czemu mam wiedzę i doświadczenie nie tylko o tym jak konflikty się dzieją, ale też jak na ich fali umacniać relacje lub kończyć je „z twarzą” dla wszystkich uczestników.
Relacja rzadko umiera zupełnie – jeśli więzi międzyludzkie są odpowiednio zabezpieczone, dalsza współpraca zawsze jest możliwa.
CO TERAZ? Z teorii przeszłam do praktyki. Pomagam ludziom, dla których ważna jest komunikacja, by byli słyszani tak jak chcą i by słyszeli innych, zwłaszcza w trudnych sytuacjach w biznesie (np. spory, konflikty, nieporozumienia m. wspólnikami, pracownikami, działami, firmami). Robię to poprzez konsultacje (indywidualne, w diadach, grupowe), warsztaty, szkolenia.
Wnoszę w relacje dobrą atmosferę, jasność, poczucie sensu i wzrost efektywności współpracy.
Drogi Czytelniku,
Poświęciłam sporo energii i czasu na zredagowanie tego tekstu. Wierzę, że wniesie wartość w Twoje życie. Napisz proszę w komentarzu, co znalazłaś/eś tu dla siebie wartościowego. Zapytaj, jeśli coś nie jest jasne. Pomoże mi to trafniej odpowiadać na Twoje potrzeby.