
Zmieniaj kłótnie w ciekawe rozmowy
i pomagaj w tym innym
Zestaw praktycznych narzędzi do komunikacji
Dla kogo i po co?
Jeśli…
…pracujesz z innymi ludźmi
…zależy Ci na budowaniu relacji z innymi
…pomagasz innym budować relacje i lepiej komunikować się z ludźmi
Z kartami możesz:
- przyglądać się temu, jak się komunikujesz z innymi ludźmi i co możesz robić inaczej
- rozwijać swoje kompetencje komunikacyjne lub wspierasz w tym innych ludzi
- oswajać się z rozmawianiem w wymagających sytuacjach komunikacyjnych (np. konflikty), może nawet je polubisz
Jakie umiejętności rozwiniesz z kartami?
- sięganie do sedna (przez słuchanie i mówienie)
- odkrywanie perspektyw, potrzeb i wartości stron
- dbanie o to, by każda osoba była zrozumiana tak, jak chce
- sięganie po alternatywy ocen i osądów, dominowania, podporządkowywania się i uciekania od trudnych rozmów
- budowanie realnych rozwiązań uwzględniających potrzeby każdej strony
- uczenie się i wyciąganie wniosków na przyszłość
Karty "Jak się dogadać?" to:
- 44 karty z narzędziami w 3 sekcjach (33 karty empatycznej rozmowy, 8 kart szukania rozwiązań, 3 karty podsumowania)
- 22 strony Przewodnika
- zgrabny woreczek do przechowywania
- kieszonkowy format (A6), dzięki czemu można je nosić ze sobą
- 5 oznaczonych kart bazowych z najważniejszymi narzędziami komunikacyjnymi → od tego warto zacząć)
- powtarzalna i jasna struktura strony edukacyjnej kart z przykładami użycia
- klarowny, powtarzalny układ: jedno narzędzie – jedna karta (łatwiej korzystać niż 200-stronicowej książki),
- przystępna dla ludzi forma, kojarząca się z czymś łatwym i przyjemnym
- hasła na rewersie kart (pomaga to skupić się na samym narzędziu, zamiast na jego opisie)
- możliwość dopadowania zestawu do sytuacji przewybów kilku kart z talii
- skondensowane treści oparte o Porozumienie bez Przemocy, dialog konfliktu, kręgi naprawcze i teorię poliwagalną
- prosty, zrozumiały dla wszystkich język
- materiały wysokiej jakości i ładna grafika by zapewnić przyjemne i długotrwałe użytkowanie
Dlaczego warto?
Karty „jak się dogadać” są bardzo wspierającym narzędziem w procesie uczenia się nowych strategii komunikacyjnych. Są pomocne jako materiał edukacyjny i jako swoiste kotwice, które umożliwiają wracanie do intencji i przypominanie sobie, co i dlaczego chcemy ćwiczyć. Są proste i czytelne. Zawierają konkretne wskazówki. Taki koncentrat komunikacyjny.
Joanna Michałowska
psychoterapeutka CBT i ACT
Karty „Jak się dogadać?” są narzędziem, które wspiera mnie w pracy na warsztatach oraz w domu. Karty, pomagają szukać rozwiązań i pozwalają obrać konflikt z emocji - warstwa po warstwie. Przygotowane i zamieszczone na kartach pytania prowadzą do poznania i odkrycia faktów - co przy konfliktach wcale nie jest takie proste. Karty są niczym lupa dzięki której uważniej można przyjrzeć się komunikacji w związkach, w rodzinie czy w firmie. Bardzo podoba mi się konstrukcja kart, która wzywa do refleksji i do działań. Te karty powinny być dołączane do rodzicielskiej wyprawki bo świetnie sprawdzają się także w pracy z dziećmi. Wyposażeni w takie narzędzia - możemy samodzielnie lub w teamie skupić się na rozwiązaniach a nie na podpalaniu konfliktów.
Polecam z całego serca!
Kaja Lelonek, Komunikacja Bez Przemocy
trenerka, autorka
Karty są bardzo fajnym narzędziem przydatnym w mojej pracy. Inspirują mnie do szerokiego patrzenia na konflikt i komunikację i wspierania ludzi w szukaniu nowych rozwiązań.
Agnieszka Stein
psycholożka, trenerka, autorka
Karty “Jak się dogadać” pomagają rozmawiać o rozmawianiu, rozkładają złożony proces jakim jest komunikacja, na czynniki pierwsze. To bardzo pomocne, bo pozwala skupić się na jednym wybranym zagadnieniu. Zawierają też pomocne przykłady konkretnych wyrażeń i zwrotów, którymi można się posługiwać. Używam ich zarówno prywatnie, jak i w pracy na sesjach indywidualnych i warsztatach z grupami.
Sylwia Włodarska - Pani Swojego Szczęścia
trenerka, mediatorka NVC, coach
Pierwszy nakład kart został wyczerpany.
Drugi powinien pojawić się w maju.
Planuję przedsprzedaż po okazyjnej cenie. Poinformuję o niej w pierwszej kolejności osoby subskrybujące mój newsletter.
Zapisz się na mój newsletter, by otrzymać informacje o przedsprzedaży, ale też o innych moich działaniach.