fbpx

Zmieniaj kłótnie
w rozmowy,
które budują

Rozwiązuj konflikty i wzmacniaj relacje dzięki prostym technikom komunikacji.

Gubisz się w konfliktowych sytuacjach.

  • Czujesz dyskomfort, czasem paraliżujący, gdy jesteś z kimś w konflikcie.
  • Masz relacje, o które chcesz dbać, niekoniecznie podporządkowując się zachciankom innych osób.
  • Doświadczasz momentów, że nie wiesz, co powiedzieć, albo co zrobić, żeby wyjść z impasu.
  • Masz dość krzyczenia i wzajemnych pretensji.

Chcesz w końcu wiedzieć, JAK przestać kręcić się w kółko, jak zmienić schemat rozmowy, żeby pójść DALEJ

Marzysz...

  • …o tym, że z kłótni wychodzisz z czymś, co buduje relację.
  • …o zrozumieniu i jasności, co się dzieje i jak reagować.
  • …o rozmowach, które nawet jak są trudne, prowadzą Was do wspierających rozwiązań.

Dzięki pracy z kartami

  • nabierzesz pewności siebie w sytuacjach konfliktowych,
  • umocnisz swoje relacje, będziecie się rozumieć i wspierać, 
  • przygotujesz się do każdej trudnej rozmowy, 
  • dowiesz się „JAK to powiedzieć”
  • będziesz wiedzieć, jak rozmawiać konstruktywnie i popychać sprawy do przodu
  • dopracujesz rozwiązania konfliktu tak, żeby skutecznie odpowiadały na Wasze potrzeby,
  • domkniesz konflikt tak, by budował Ciebie i Twoje relacje

Gdzie pomogą Ci karty?

Jest wiele obszarów, w których możesz korzystać z kart:

W Twoim życiu

Nauczysz się dogadywania z innymi, rozwiniesz swoje umiejętności w zakresie pracy nad konfliktem.

W Twoich relacjach

Wesprzesz siebie w relacjach: z bliską osobą, z dziećmi, ze współpracownikami, z członkami Twojej społeczności, z sobą samą/samym (konflikty wewnętrzne) itp.

We wspieraniu innych

Pomożesz innym w konfliktach: par, z dziećmi, z młodzieżą, z uczniami, z klientami, z podwładnymi, ze zwierzchnikami, w konfliktach w zespołach i społeczności, itp.

W uczeniu innych rozmawiać

Nauczysz innych pracy nad konfliktem w oparciu o dialog: w parze, wśród uczniów, młodzieży, w organizacjach, zespołach, społecznościach.

"Karty" to:

Przewodnik

  • Instrukcja, jak pracować z kartami ze sobą, w relacji, wspierając innych. 
  • Dodatki: „Lista nastrojów, emocji i uczuć”, „Lista potrzeb”, „Dialog w konflikcie — dobre praktyki”

Karty

44 karty z narzędziami komunikacji, a wśród nich:

  • 5 kart „kół ratunkowych” do szybkiego przygotowania się,
  • 3 karty przygotowania
  • 33 karty rozmowy
  • 8 kart rozwiązań
  • 3 karty podsumowania

Woreczek do przechowywania

Jak karty są zbudowane?

3 rodzaje kart w zestawie

Karty są oznaczone różnymi kolorami:

  • żółte — karty z narzędziami do rozmawiania, kiedy eksplorujemy punkty widzenia
  • zielone — karty do szukania rozwiązań w oparciu o odkrycia rozmowy
  • fioletowe — karty podsumowania, służące domykaniu sytuacji konfliktowych
  • ew. czerwony pasek — oznaczenie 5 kart bazowych (podstawa dialogu) dla szybkiego wyszukiwania

Awers karty

  • Do czego jest dane narzędzie?
  • W jakim kontekście używać danego narzędzia?
  • Co z nim robić? Jak wdrożyć?
  • Jak o tym mówić?

Rewers karty

Do użycia, gdy znamy treść karty, używamy jej i chcemy się skupić na pamiętaniu o tym narzędziu, a nie na treści z drugiej strony.

Na rewersie również jest oznaczenie kolorystyczne (żółte, zielone i fioletowe), wraz z ikonkami dedykowanymi różnym etapom rozmowy.

Opinie o kartach

Karty „Jak się dogadać” pomagają rozmawiać o rozmawianiu, rozkładają złożony proces, jakim jest komunikacja, na czynniki pierwsze. To bardzo pomocne, bo pozwala skupić się na jednym wybranym zagadnieniu. Zawierają też pomocne przykłady konkretnych wyrażeń i zwrotów, którymi można się posługiwać. Używam ich zarówno prywatnie, jak i w pracy na sesjach indywidualnych i warsztatach z grupami.
Sylwia Włodarska - Pani Swojego Szczęścia
trenerka, mediatorka NVC, coach
Karty „Jak się dogadać” bardzo wspierającym narzędziem w procesie uczenia się nowych strategii komunikacyjnych. Są pomocne jako materiał edukacyjny i jako swoiste kotwice, które umożliwiają wracanie do intencji i przypominanie sobie, co i dlaczego chcemy ćwiczyć. Są proste i czytelne. Zawierają konkretne wskazówki. Taki koncentrat komunikacyjny.
Joanna Michałowska
psychoterapeutka CBT i ACT
To bardzo fajne narzędzie przydatne w mojej pracy. Inspirują mnie do szerokiego patrzenia na konflikt i komunikację i wspierania ludzi w szukaniu nowych rozwiązań.
Agnieszka Stein
Psycholożka

O autorce

dr Ewa Hajduk-Kasprowicz

Jestem pasjonatką konfliktów. Wierzę, że są kluczem do ważnych zmian w życiu i rozwoju. Dzięki nim odkrywamy nowe możliwości, choć to czasem wymaga odwagi.

Pomagam ludziom budować relacje i skutecznie radzić sobie z konfliktami, bazując na Dialogu, Porozumieniu bez Przemocy i Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach.

Na katach zawarłam narzędzia, które wg mnie skutecznie pomagają ludziom w konfliktach. Testowałam je na spotkaniach indywidualnych, wspierając zespoły, na warsztatach o komunikacji i konfliktach, na mediacjach, w samodzielnej pracy. Wiem, że świetnie pracują w gabinetach m.in. na terapiach.

Zamieniaj kłótnie
w rozmowy,
które budują

Rozwiązuj konflikty i wzmacniaj relacje dzięki prostym technikom komunikacji.

Scroll to Top