Zmieniaj kłótnie
w rozmowy,
które budują
Rozwiązuj konflikty i wzmacniaj relacje dzięki prostym technikom komunikacji.
Gubisz się w konfliktowych sytuacjach.
- Czujesz dyskomfort, czasem paraliżujący, gdy jesteś z kimś w konflikcie.
- Masz relacje, o które chcesz dbać, niekoniecznie podporządkowując się zachciankom innych osób.
- Doświadczasz momentów, że nie wiesz, co powiedzieć, albo co zrobić, żeby wyjść z impasu.
- Masz dość krzyczenia i wzajemnych pretensji.
Chcesz w końcu wiedzieć, JAK przestać kręcić się w kółko, jak zmienić schemat rozmowy, żeby pójść DALEJ
Marzysz...
- …o tym, że z kłótni wychodzisz z czymś, co buduje relację.
- …o zrozumieniu i jasności, co się dzieje i jak reagować.
- …o rozmowach, które nawet jak są trudne, prowadzą Was do wspierających rozwiązań.
Dzięki pracy z kartami
- nabierzesz pewności siebie w sytuacjach konfliktowych,
- umocnisz swoje relacje, będziecie się rozumieć i wspierać,
- przygotujesz się do każdej trudnej rozmowy,
- dowiesz się „JAK to powiedzieć”
- będziesz wiedzieć, jak rozmawiać konstruktywnie i popychać sprawy do przodu
- dopracujesz rozwiązania konfliktu tak, żeby skutecznie odpowiadały na Wasze potrzeby,
- domkniesz konflikt tak, by budował Ciebie i Twoje relacje
Gdzie pomogą Ci karty?
Jest wiele obszarów, w których możesz korzystać z kart:
W Twoim życiu
Nauczysz się dogadywania z innymi, rozwiniesz swoje umiejętności w zakresie pracy nad konfliktem.
W Twoich relacjach
Wesprzesz siebie w relacjach: z bliską osobą, z dziećmi, ze współpracownikami, z członkami Twojej społeczności, z sobą samą/samym (konflikty wewnętrzne) itp.
We wspieraniu innych
Pomożesz innym w konfliktach: par, z dziećmi, z młodzieżą, z uczniami, z klientami, z podwładnymi, ze zwierzchnikami, w konfliktach w zespołach i społeczności, itp.
W uczeniu innych rozmawiać
Nauczysz innych pracy nad konfliktem w oparciu o dialog: w parze, wśród uczniów, młodzieży, w organizacjach, zespołach, społecznościach.
"Karty" to:
Przewodnik
- Instrukcja, jak pracować z kartami ze sobą, w relacji, wspierając innych.
- Dodatki: „Lista nastrojów, emocji i uczuć”, „Lista potrzeb”, „Dialog w konflikcie — dobre praktyki”
Karty
44 karty z narzędziami komunikacji, a wśród nich:
- 5 kart „kół ratunkowych” do szybkiego przygotowania się,
- 3 karty przygotowania
- 33 karty rozmowy
- 8 kart rozwiązań
- 3 karty podsumowania
Woreczek do przechowywania
Jak karty są zbudowane?
3 rodzaje kart w zestawie
Karty są oznaczone różnymi kolorami:
- żółte — karty z narzędziami do rozmawiania, kiedy eksplorujemy punkty widzenia
- zielone — karty do szukania rozwiązań w oparciu o odkrycia rozmowy
- fioletowe — karty podsumowania, służące domykaniu sytuacji konfliktowych
- ew. czerwony pasek — oznaczenie 5 kart bazowych (podstawa dialogu) dla szybkiego wyszukiwania
Awers karty
- Do czego jest dane narzędzie?
- W jakim kontekście używać danego narzędzia?
- Co z nim robić? Jak wdrożyć?
- Jak o tym mówić?
Rewers karty
Do użycia, gdy znamy treść karty, używamy jej i chcemy się skupić na pamiętaniu o tym narzędziu, a nie na treści z drugiej strony.
Na rewersie również jest oznaczenie kolorystyczne (żółte, zielone i fioletowe), wraz z ikonkami dedykowanymi różnym etapom rozmowy.
Opinie o kartach
O autorce
dr Ewa Hajduk-Kasprowicz
Jestem pasjonatką konfliktów. Wierzę, że są kluczem do ważnych zmian w życiu i rozwoju. Dzięki nim odkrywamy nowe możliwości, choć to czasem wymaga odwagi.
Pomagam ludziom budować relacje i skutecznie radzić sobie z konfliktami, bazując na Dialogu, Porozumieniu bez Przemocy i Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach.
Na katach zawarłam narzędzia, które wg mnie skutecznie pomagają ludziom w konfliktach. Testowałam je na spotkaniach indywidualnych, wspierając zespoły, na warsztatach o komunikacji i konfliktach, na mediacjach, w samodzielnej pracy. Wiem, że świetnie pracują w gabinetach m.in. na terapiach.