Zmieniaj kłótnie w ciekawe rozmowy i pomagaj w tym innym
Zestaw praktycznych narzędzi do komunikacji
"Jak się dogadać?" Karty z narzędziami
Ewa Hajduk-Kasprowicz
Zestaw 44 kart wraz z przewodnikiem i woreczkiem
do przechowywania. Dzięki kartom zmierzysz się z konfliktem poprzez dialog, wzajemne zrozumienie i wypracowywanie rozwiązań uwzględniających potrzeby wszystkich stron.
Karty są dla Ciebie, jeśli chcesz:
- uczyć dogadywania się z innymi, rozwijać swoje umiejętności w zakresie pracy nad konfliktem,
- wspierać siebie w relacjach: z bliską osobą, z dziećmi, ze współpracownikami, z członkami Twojej społeczności, z sobą samą/samym (konflikty wewnętrzne) itp.,
- wspierać innych w konfliktach: par, z dziećmi, z młodzieżą, z uczniami, z klientami, z podwładnymi, ze zwierzchnikami, w konfliktach w zespołach i społeczności, itp.,
- uczyć innych pracy nad konfliktem w oparciu o dialog: w parze, wśród uczniów, młodzieży, w organizacjach, zespołach, społecznościach.
Największy wpływ masz na to, co TY mówisz,
jak TY się zachowujesz,
jaką interpretację zbudujesz.
Każdy odpowiada za siebie.
Jakie umiejętności rozwiniesz z kartami?
- sięganie do sedna (przez słuchanie i mówienie),
- odkrywanie perspektyw, potrzeb i wartości stron,
- dbanie o to, by każda osoba była zrozumiana tak, jak chce,
- sięganie po alternatywy ocen i osądów, dominowania, podporządkowywania się i uciekania od trudnych rozmów,
- budowanie realnych rozwiązań uwzględniających potrzeby każdej strony,
- uczenie się i wyciąganie wniosków na przyszłość.
DLACZEGO WARTO?
Karty “Jak się dogadać” pomagają rozmawiać o rozmawianiu, rozkładają złożony proces jakim jest komunikacja, na czynniki pierwsze. To bardzo pomocne, bo pozwala skupić się na jednym wybranym zagadnieniu. Zawierają też pomocne przykłady konkretnych wyrażeń i zwrotów, którymi można się posługiwać. Używam ich zarówno prywatnie, jak i w pracy na sesjach indywidualnych i warsztatach z grupami.
Sylwia Włodarska - Pani Swojego Szczęścia
trenerka, mediatorka NVC, coach
Karty Ewy są narzędziem, z którego korzystam regularnie. Ewa umie zbierać treści i wyciągać z nich sedno - w kartach mam creme de la creme, to co najistotniejsze, opisane w przejrzysty i konkretny sposób.
Sięgam po nie, gdy przygotowuję się do nagrywania podcastów czy prowadzenia warsztatów. Podział na etapy (empatyczna rozmowa, rozwiązania, podsumowanie) oraz układ kart (i każdorazowe podsunięcie konkretnych zwrotów/sformułowań) pomaga zorientować się, czemu dane narzędzie ma służyć i kiedy można je wykorzystać.
Moim zdaniem świetnie sprawdzą się zarówno, gdy zaczynamy swoją własną pracę z przechodzeniem przez konflikty, jak i wtedy, gdy chcemy wspierać w tym innych.
Bardzo sobie cenię tę pomoc.
Małgorzata Musiał
mediatorka
Karty są bardzo fajnym narzędziem przydatnym w mojej pracy. Inspirują mnie do szerokiego patrzenia na konflikt i komunikację i wspierania ludzi w szukaniu nowych rozwiązań.
Agnieszka Stein
psycholożka, trenerka, autorka
Karty „jak się dogadać” są bardzo wspierającym narzędziem w procesie uczenia się nowych strategii komunikacyjnych. Są pomocne jako materiał edukacyjny i jako swoiste kotwice, które umożliwiają wracanie do intencji i przypominanie sobie, co i dlaczego chcemy ćwiczyć. Są proste i czytelne. Zawierają konkretne wskazówki. Taki koncentrat komunikacyjny.
Joanna Michałowska
psychoterapeutka CBT i ACT
Karty „Jak się dogadać?” są narzędziem, które wspiera mnie w pracy na warsztatach oraz w domu. Karty, pomagają szukać rozwiązań i pozwalają obrać konflikt z emocji - warstwa po warstwie. Przygotowane i zamieszczone na kartach pytania prowadzą do poznania i odkrycia faktów - co przy konfliktach wcale nie jest takie proste. Karty są niczym lupa dzięki której uważniej można przyjrzeć się komunikacji w związkach, w rodzinie czy w firmie. Bardzo podoba mi się konstrukcja kart, która wzywa do refleksji i do działań. Te karty powinny być dołączane do rodzicielskiej wyprawki bo świetnie sprawdzają się także w pracy z dziećmi. Wyposażeni w takie narzędzia - możemy samodzielnie lub w teamie skupić się na rozwiązaniach a nie na podpalaniu konfliktów. Polecam z całego serca!
Kaja Lelonek, Komunikacja Bez Przemocy
trenerka, autorka
O autorce
Nazywam się dr Ewa Hajduk-Kasprowicz. Mediuję, facylituję dialog, wspieram w rozwoju osobistym, badam i szkolę.
Lubię pracować z ludźmi w relacjach w zarówno w biznesie jak i w życiu.
Pomagam się dogadać ze sobą i z innymi.
Pracuję indywidualnie z ludźmi w ramach konsultacji empatycznych – wspierając ich w konflikcie, którego doświadczają. Są to konflikty zarówno wewnętrzne, jak i te w relacyjne – w życiu i w pracy.
Wspieram ludzi w nawiązaniu kontaktu z tym, co tak naprawdę jest dla nich ważne w sytuacji, której doświadczają, jakie działania chcą i mogą teraz podjąć, by działać w zgodzie ze sobą.